Honda Jazz e:HEV sai uute rangete EURO NCAP standardite kohaselt parimad hinnangud
- Honda Jazz e:HEV sai Euro NCAP hindamisprogrammis viis tärni.
- Tänu uuele eesmisele keskturvapadjale ja aktiivsele ohutustehnoloogiale Honda SENSING on uuel Jazzil oma klassi kõige põhjalikum ohutuspakett.
- 2020. aasta Jazz e:HEV on üks esimestest seeriatootmise autodest, mis on läbinud uue katseprogrammi, mille käigus hinnatakse mõju reisijatele ja teistele kokkupõrkes osalenud sõidukitele.
- Honda täielik pühendumus sõitjate ohutusele tagab, et Jazz on jätkuvalt üks oma klassi ohutumaid sõidukeid.
Uus Honda Jazz e:HEV sai uusimates Euro NCAP ohutuskatsetes, mille hulka kuulub mitu uut ranget hinnangut, maksimaalsed viis tärni. Jazzil on uus täiustatud kerekonstruktsioon ning selle põhivarustusse kuulub ulatuslik aktiivsete ohutusfunktsioonide ja juhiabisüsteemide komplekt. See hoolikalt integreeritud aktiivsete ja passiivsete ohutusfunktsioonide kombinatsioon tugevdab mudeli mainet Euroopa ühe ohutuima sõiduautona.
Ainult hübriidajamiga uus Jazz on Honda esimene mudel Euroopas, mille põhivarustusse kuulub eesmine keskturvapadi. Turvapadi on paigaldatud juhiistme seljatoe tagaküljele ning see avaneb juhi ja kõrvalistuja vahelisse ruumi, vähendades külgkokkupõrke korral esiistmel sõitjate peade kokkupõrke ohtu.
Et turvapadi avaneks õiges kohas ja tagaks maksimaalse kaitse, kasutati turvapadja kinnitamiseks kolme kinnitusdetaili, mis suunavad turvapadja kaarjalt juhi ümber. Selle uue funktsiooni jaoks töötas insenerimeeskond välja lahenduse, milles turvapadi mahub uue kujundusega juhiistme ülemisse polstrisse.
Uus eesmine keskturvapadi rakendub külgkokkupõrke korral koos kahe teise funktsiooniga. Nii juhi kui ka kõrvalistuja turvavööde eelpingutid vähendavad sõitjate külgsuunalist liikumist, mille muudab veelgi tõhusamaks kõrgemale tõstetud keskmine käetugi. Need uuendused võivad oluliselt vähendada nii lähemal kui ka kaugemal istuvate reisijate peavigastusi.
Uus turvapadi on üks Jazz e:HEV kümnest turvapadjast, mille hulka kuulub ka tagaistme turvapadjasüsteem i-side.See ainulaadne topeltkonstruktsiooniga turvapadi, mis on paigaldatud tagaistme polstrisse, kaitseb külgkokkupõrke korral tagaistmetel sõitjaid ukse ja C-piilari löökide eest. Turvapadi on mõõtmetelt kompaktne ega vähenda Jazzi ainulaadset Magic Seats-istmete funktsionaalsust.
Passiivseid ohutusfunktsioone täiendab valdkonna juhtiv aktiivsete ohutus- ja juhiabisüsteemide komplekt Honda SENSING, mis sisaldab nüüd laiema nurga ja suurema eraldusvõimega täiustatud kaamerat. See asendab eelmise põlvkonna Jazzi mitmeotstarbelise kaamera ja andurid ning suudab tuvastada veelgi rohkem teekatteid ja liiklusolusid. Kõigi Honda mudelite põhivarustuses olev Honda SENSING hõlmab muude funktsioonide hulgas kohanduvat kiirushoidikut, sõiduraja hoidmise abisüsteemi ja teelt kõrvalekaldumise tuvastussüsteemi.
Uusima Jazzi väljatöötamisel ja arendamisel kasutasid Honda insenerid ka kaubamärgi kerekonstruktsioonide tehnoloogiat Advanced Compatibility Engineering (ACE), mis aitab tagada suurepärase passiivohutuse. ACE-tehnoloogia aitab kokkupõrkeenergiat kogu sõiduki esiosas ühtlaselt jaotada ja vähendab ka teise sõidukisse kanduvat kokkupõrkeenergiat.
„Ohutus on meie jaoks ülimalt tähtis ja meil on hea meel, et auto sai uutes Euro NCAP ohutuskatsetes maksimaalsed viis tärni,“ ütles Honda suurprojektide juht Takeki Tanaka. „Ehitasime Jazzi täielikult ümber, tänu millele saime kasutada uusi täiustatud konstruktsioonilahendusi ja uusimaid passiivseid ohutusfunktsioone, et pakkuda erakordset kaitset igasuguste õnnetuste korral. Põhivarustusse lisatud täiustatud ohutusfunktsioonide ja juhiabisüsteemide komplekt tagab, et Jazz on jätkuvalt üks oma klassi ohutuimaid autosid. Jazzi üks peamisi uusi omadusi on esiklaasi parem panoraamnähtavus ja meil on hea meel, et oleme selle saavutanud ilma, et see vähendaks üldist kokkupõrkeohutust – seda ei ole üheski teises autos.“
Euro NCAP rangemad katseprotokollid hindavad kokkupõrke korral kokkupõrkejõudude mõju. NCAP hinnangu üks oluline osa oli see, kas Jazz suudab kaitsta sõitjaid ja vähendada kokkupõrkes osalenud sõidukile avaldatavat mõju. Hinnangu läbimiseks tuleb kokkupõrkejõud suunata auto kere nendesse osadesse, kus energia saab võimalik tõhusalt ja ohutult neelduda, mis jätaks sõitjateruumi võimalikult terveks ega ohustaks sõitjaid järsul aeglustamisel. Mõlemad funktsioonid peavad kokkupõrke korral toimima samal ajal.
Katsed laiendavad ka külgkokkupõrke hindamiste ulatust ja uurivad kokkupõrkejärgset ohutust. Samuti on üle vaadatud autonoomsetele hädapidurdussüsteemidele kohaldatavad nõuded ja nüüd katsetatakse juhi hoiatussüsteeme.
Järgmise põlvkonna Jazz toodi 2020. aasta suvel kogu Euroopas turule täiustatud ja tundliku hübriidajamiga, et täita kaubamärgi eesmärki elektrifitseerida 2022. aastaks kõik Euroopa põhimudelid.